tisdag 2 mars 2010

Är det samma för er som för alla oss här i Götet?

Bra saker som sker:

-Stalkingspänning! Jag såg Martin Hanberg i går. Han stod på Linnéplatsen och väntade på en spårvagn (möjligtvis buss). Han hade glasögon på sig. Och min pojkvän påstår att han sett Henrik Berggren på stan! Jag vet att jag inte är fjorton år, men kom igen. Det är coolt.

-Häromdagen såg jag en person som bytte ut reklamaffischer i en busskur. Jag har aldrig sett det förut. Det var lite samma känsla som när man ser lyktstolparna tändas eller släckas. Ni vet? Som att man är backstage på, tja, världen. Det är coolt.

-Jag är med i musikredaktionen på radion och därmed ägna åtminstone någon timma i veckan åt att låtsas om att min åsikt är ofantligt viktig. Det är coolt.

-Min väldigt kära vän A-K är i stan! Hon är lika fantastisk som alltid, och vi var på Naturhistoriska. Jag älskar Naturhistoriska. Jag älskar A-K. Det var perfekt. Dessutom åt vi morotskaka i fiket där. Det, mina vänner, är supercoolt.

Mindre bra saker som sker:

-Jag köpte en himla massa böcker på bokrean. Flera av dem har redan gjort mig besviken. Jag hatar att vara äldre och ha högre krav! Förr i tiden fanns inte ens känslan "det här är slöseri med tid" i mitt känslospektra. Det känns som ett tecken på att jag har mindre tid att bara läsa för skojs skull. Det är verkligen inte coolt.

-Jag är så jävla trött att jag helst vill lägga mig och sova i två veckor. Men nej, jag går på universitetet, och då behöver man tydligen inte återhämta sig, nej då, det är tenta på lördag morgon och direkt på en ny delkurs på måndagen. Då har man ju inte ens hunnit slappna av tillräckligt för att sova normalt igen. Det är verkligen inte coolt.

-Mitt bloggande sjunker i kvalitet för var dag som går. Verkligen inte coolt!

1 kommentar:

Matilda sa...

Hej. Jag kan börja med att jag tycker om din blogg. Skön att läsa, textmässigt (eh, vad annars?). Hur som helst gillar jag hur du skriver.
Men, vad är det du pluggar för något?