måndag 8 juni 2009

Smoke some fags and play some pool, pretend you never went to school

Jag har tagit studeeeenteeeen. Det känns inte så mycket än så länge. Jag orkar inte vara sentimental. Har bättre saker för mig, säger vi.

Studentdagen var skoj. Enda gången jag var nära gråt var när skolan beslagtog min alkohol. Men jag fick tillbaka den sedan. Dessutom hann jag med att rösta, i pausen mellan utspringningen och flakåkningen. Det var coolt.

På flaket spelades hädelser. Dels den vidriga techno-studentsången, dels en hårdrocksversion av Här kommer Pippi Långstrump. Jag har fortfarande inte hämtat mig efter den senare. Herregud.

Det var skönt att vara full. Har inte druckit på flera månader p.g.a. magkatarr. Bröt den trenden med att vara mer eller mindre berusad en hel dag. Min mage mådde bra. Jag var glad.

Nu är det bara recensera och festivala och komma in på sökta kurser som gäller. Recenserar just nu en femma. Det är ganska sjukt jävla bra, jag vet, men den här plattan är perfektion (som Chandler Bing skulle ha sagt).

Har förresten anmält mig till en grillkväll som ska utspela sig på torsdagen på P&L, på "Business & Pleasure-området". Detta område beskrivs som en oas "för artister, musikbranschrepresentanter, sponsorer med flera". Jag pendlar mellan att känna mig creddig, vara livrädd för att skämma ut Groove på något sätt och att förbereda mig på starstruckness.

Kort sagt - livet är spännande.

1 kommentar:

ericcartman sa...

Grattis som fan, nu börjar livet! ;D