tisdag 2 juni 2009

Una Siesta, por favor!

Skåne är vackert! Nu, lite statistik från min Siestafestival:

Antal belgiska våfflor: 3
Antal människor jag sett spy: 2
Antal nätter i tält: 2
Antal plusgrader på nätterna: Alldeles för få
Antal promille: 0
Antal "har du en cigg att bjuda på?": För många
Antal bandtishor inköpta: 2

Citat 1.
Okänd campare utanför mitt tält: -Alltså, Mando Diao är ett sånt band som lockar fram människorna som skrålar White Stripes-låten (Seven nation army, tjuvlyssnarens anm.).
Citat 2.
Okänt as på väg från festivalområdet till campingen: -Jag vet ju att jag kommer få sex i natt. (Räknade upp vilka olika sexulla saker han ville göra de olika nätterna.) Men om hon är ful så får hon fan gå med på analsex!

Årets mat: Smålandsrullar. Inte bara av patriotiska skäl. Tunnbröd, kikärtsgegga, sallad, groddar, riven ost = gott och närande.
Årets sammanträffande: Min vän Åsa känner Pelle i Monark X som Mattias träffade i Borlänge.
Årets lögn: "Man kan lita på synthare" stod det på ett tält. Om man med synthare menade poppare, så.
Årets frisyr: Brian Molko var uppenbart inspirerad av Lucius Malfoy. Intressant.
Årets misstag: Att låta kyla, trötthet och grinighet stå ivägen för att se Phoenix. ÅNGEST. (Men en dusch och tårta i Lund var också bra. Intalar jag mig.)
Årets återkommande: Lennart Persson. Parker Lewis tillägnade honom låten Hjältar, och jag hittade ett gammal nummer av Sonic där han skrivit en episk artikel om Tom Waits ("ni som blir irriterade för att jag inte återger Waits tillräckligt bra kan ju komma hem till mig och lyssna på tejpen"). Snyftigt.
Årets teori: Ost är sjukt mycket rock'n'roll. (Detta kommer att utvecklas i recensionen av David Sanström Overdrive, så håll koll.)

Recensioner kommer inom en inte alltför avlägsen framtid på groove.se för den som är intresserad. Bilder hamnar någon gång i detta jordeliv på fejjan för den som vill se.

Frågor på det?

Inga kommentarer: