måndag 29 juni 2009

Jag har varit i alla städer

En tanke som slog mig häromdagen på Peace and Love: Vi lever i så mycket välfärd att vi betalar en massa pengar för att få leva primitivt en vecka. Supa, knulla och spy i damm och lera kan vi göra gratis om vi vill, men det är på något vis bara okej om vi gör det med ett festivalband runt handleden och inom staket på en camping. Det är ett intressant fenomen.

Nu hänger jag i Falun. Sov här i natt. Tretton timmar på Toras soffa. Det är tryggt att vara med vänner man känner så pass väl. Att vara sig själv i andras sällskap, det är vila. Nu ska jag till Stockholm och Jens och fortsätta vila och vara trygg. Jag är lycklig som har vänner över hela landet på detta sätt. Mycket trygghet.

Min plan är alltså Falun - Stockholm - Sundsvall - Stockholm - Gislaved. Sundsvall = Heart-Sick Groans! Stockholm II = The Lucksmiths! Gislaved = Min Vänner-box! Jävlar i min låda vad jag ska flänga.

Vi ses på rälsen.

Inga kommentarer: