torsdag 21 oktober 2010

If you don't like what I do, that's just fine 'cause it's not for you.

Idag, vänner - en länk. Julia Skott har bloggat om att man inte är skyldig någon att vara snygg och jag känner bara "ja, åh, ja!" när jag läser. Exakt. Läs läs läs.

Jag önskar ju att vi levde i en värld där yta inte fanns. Det kanske är naivt av mig, men jag tror att vi skulle må så himla mycket bättre om vi inte brydde oss om utseenden. (Jag inser att det aldrig kommer hända, men önska kostar inget.) För den sakens skull kan jag tänka mig att ge upp att spana på stuprörsrumpor. Faktiskt.

3 kommentarer:

Josefin sa...

Åh Anna. Du anar inte hur många stuprörsrumpor jag spanat in åt dig! Alla popkillar jag ser på jobbet lägger jag i "Annas ragg-arkiv" tills du kommer hit nästa gång. Bara så du vet.

Miranda sa...

Det är ju väldigt sant och vettigt och allt det där. Men... om man skiter i allt negativa med utseendehets, så skulle väl världen vara lite tristare om man inte fick visa vad man lyssnade på genom vad man har på sig? Och få ha på sig fina prickiga klänningar och sånt? eller så är det bara jag som är fruktansvärt ytlig.

Marco Baxemyr sa...

Håller med.