tisdag 12 oktober 2010

TOP ger er: chokladblogg

Marabou mörk choklad. Vad är dealen? Varför finns den smaken ens? Det smakar ju fan som blockchoklad. Inget ont om det, jag är uppfödd på blockchoklad stulen ur skafferiet (och har fläckat åtskilliga biblioteksböcker med den, förlåt Gislaveds bibliotek), men om man vill ha blockchoklad så köper man ju det. Eftersom det är billigare än Marabou.

Två smaker de istället borde göra tvåhundragrammare av: kokos och lakrits. Lakrits och choklad är en sinnessjukt bra kombo. I can't even begin to tell you! Och allt med kokos är ju underbart. (Milkos kokosyoghurt!)

Dessutom - säger man att man vill ha "mörk choklad" ska det inte gå att missförstå. Mörk choklad är ju sjuttioprocentig Lindt, typ. Inte blockchoklad. Minns en gång i början av mammas och hennes nuvarande sambos förhållande då hon sagt att hon gillade mörk choklad, vilket resulterade i att han köpte en Marabou mörk choklad åt henne. Swing and a miss, dude. Sån jävla dealbreaker. Hon var dock så förälskad att hon förlät honom. Suck.

Apropå lakrits borde ni verkligen testa Plopp saltlakrits. Den är ljuvlig. Och det var allt jag hade att säga om choklad idag. Puss!

5 kommentarer:

Oscar sa...

Det är bara o konstatera att du är prinsessan av choklad. Håller med angående kokos, typ allt med kokos blir bra, förutom juice och den där jävla chokladen vars namn jag har glömt...bounty?

Cami sa...

Jag rekommenderar Fazer's SALMIAKKI: http://lakritsgrottan.se/images/salmiakkiDSC_0468S_ps.jpg
Kanske lite VÄL söt, men mh.

Limpy sa...

Får ont i tänderna av detta chokladsnack.

Fredrik sa...

var hos tandläkaren idag och fick diagnosen hål. och nu skriver du om choklad.. (fast med håkans nya så klarar jag mig rätt bra!)

Maria sa...

Läser för tillfället en Gislaveds bibliotektsbok. Hoppas innerligt att de bruna fläckarna som dyker upp ibland är gjorda av dina chokladkladdiga fingrar och inget annat.