fredag 8 oktober 2010

Lösa noteringar.

Idag har vi haft partytema i Pop. Jag var fantastiskt käck och peppad. Har märkt att ju ledsnare man är desto lättare blir det att vara hurtig på låtsas. Märkligt det där.

Jag har kommit på en ny relation. Skedkompis. En sådan vill jag ha. Inget ansträngande sex, bara skedning och mys. En sådan skulle man behöva när man bara klarar av snälla grejer. Kanske skulle man kunna kombinera det med tröstligg, men något säger mig att det blir prydligast om man har en annan kompis till det.

I hela mitt liv har jag fått höra att jag skriver bra. Jämt. Lågstadiet och framåt. Men det känns verkligen inte så längre. Lite jobbigt. Inser nu hur mycket jag byggt min identitet på det. Dags att rasa nu då?

Hatar att min blogg har blivit såhär. Känns som tusen steg bakåt. Minst.

4 kommentarer:

Emil sa...

Skrivkramp är väldigt jobbigt. Men du är absolut inte ensam. När jag började på min journalistutbildning tyckte jag att jag redan var jättebra på att skriva. Sedan har den bilden raserats i omgångar, för att då och då sakta byggas upp igen. Det är inte det att utbildningen är krävande, för det är den absolut inte. Det handlar heller inte om att jag är sämre jämfört med mina klasskamrater, för bland dem tillhör jag de främsta inom ren pressjournalistik.

Jag tror det är svårt att bli sämre på att uttrycka sig i skrift. Tillfälliga formsvackor, självklart, men att det fortsätter att gå utför måste nog kräva demensutveckling.

Jag har påpekat det här förut, men jag gör det igen. Du skriver bättre än vad en majoritet av mina klasskamrater, som gått mer än två år på en universitetsknuten journalistutbildning, gör. Glöm aldrig det.

Maria sa...

Håller med skrivaren ovan. Du skriver bra. Ibland förstklassigt och ibland mindre bra. Men jag kan inte erinra mig om att jag någonsin har sett dig skriva uselt som vissa andra här i världen. Dessutom skriver du ofta om något väldigt intressant. Till och med triviala saker framställer du på ett intressant sett och det tycker jag är alldeles superbt.
(Maria fick ett ryck och använde ord som hon inte bruka använda när hon skriver. Man måste ju experimentera lite liksom. Men hon menar vad hon skriver.)

thehumuslayer sa...

Ibland kanske nåt måste raseras för att man ska kunna bygga nåt bättre i dess plats. Tänk på att ömsa skinn eller nåt sånt.

Anna-Karin the kid sa...

du skriver BRA (!), och som språkfanatiker så antar jag att jag får ha något att säga till om här. stå på dig! ibland känns det som att allt går bakåt och att man inte kommer någonstans mer än dit man redan varit, men det vänder - det gör det med tiden!
skedkompis låter förresten hur najs som helst!

mer sked åt folket!