fredag 22 oktober 2010

Sh-boom, sh-boom.

Ikväll hänger jag på Twitter. Dricker en rom och cola eller två. Det är ett rätt fint liv, må man säga. Ska äta pommes med creme fraiche snart. Måste jobba på vinterhullet. Går upp typ fem kilo om vinter och sedan ner dem på sommaren. Förra vintern gick jag dock upp tio kilo. P-piller, anti-depp, m.m. Det var inte kul. Kände mig fet. Var det enligt BMI-skalan. Inte för att det spelar roll egentligen, så klart, men så var det i alla fall. Twitter gör mig både väldigt glad och väldigt ledsen. Men allt kan ju göra en ledsen. Om man är på rätt humör kan precis allt få en på dåliga tankar. Och så sitter man på spårvagnen och grinar utan att fatta vad som hände. Frågan då är om man skall torka bort tårarna, vilket lite drar uppmärksamheten till en eftersom det är en ovanlig rörelse, eller låta dem rinna, vilket gör att det syns väldigt väl om någon tittar på ens ansikte. Men ingen tittar på ens ansikte för det mesta så det är nog det bästa alternativet. Jag brukar dock torka eftersom jag alltid gjort så. Dumt egentligen. Kletar ut sminket gör man också. Jobbigt. Men nu har jag inte gjort det på flera dagar. Det här med att promenera med en hund är hälsosamt för mig. Inte för allergin, då, men för själen. Idag gick jag i Slottsskogen med henne och tittade på Gotlandsruss. Saknar hästar. Saknar natur. Vill till Jämtland och se fjäll i horisonten.

Inga kommentarer: