lördag 4 juli 2009

I'm not addicted. I can stop whenever I want.

Just nu är jag beroende av:

-Det supersofta sättet Morrissey sjunger "bye" i Girlfriend in a coma så att det låter som "mye".
-Gitarren i refrängen på Disco 2000. Har satt upp ett mål - att kunna låtsasspela med i den och sjunga texten samtidigt. (Det är ambitiöst för en flicka utan koordination.)
-Det lugna partiet i Country house, ni vet "I am so sad, I don't know why"-biten. Och sedan kommer låten igång igen. Mhm!

Det är bara tråkigt att jag är årtal och årtionden för sent ute. Damn you, födelsedatum.

Apropå datum och så läste jag att Markus Krunegård ska släppa TVÅ skivor i höst. Med tanke på att ungefär hälften av de nya låtar man fått höra live är bra så gissar jag att hälften av materialet på de där två plattorna kommer att vara bra. Men jag hoppas att jag har fel. Det vore ju fantastiskt kul om kvantitet och kvalitet kunde sammanstråla lite oftare.

Inga kommentarer: