måndag 15 november 2010

Dag 1: Presentera dig. (Blogghappeninglistgrejs.)

Hej. Jag heter Anna. Jag är född i Göteborg. På Östra sjukhuset. I ett badkar. Tre månader senare flyttade mina föräldrar till Gislaved, som ligger i Smålands bibelbälte. Där växte jag upp. När jag var sexton flyttade jag till Dille, Ås, Östersund, för att gå ett gymnasium med inriktning islandshäst.

Nu bor jag i Göteborg. Jag delar en lägenhet med min bloggvän Oscar. På utsidan av vårt kylskåp har vi en Lucksmiths-magnet och en pizzameny. Vi har ingen hatthylla. Däremot har vi varandra.

Det här att presentera sig kräver att man har en susning om vem man är. Det låter väldigt pretentiöst att säga det, men jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska ringa in vem jag är. Tidigare har jag alltid gjort det genom vad jag gör. Men nu gör jag ingenting och då är det svårare. Man är fortfarande någon, men vem det är blir lite luddigare.

Men jag gör lite saker. Promenerar med en hund varje vardag. Lyssnar på nya låtar och bestämmer ifall de ska vara med på studentradions rotation eller inte. Har två radioprogram. Ibland försöker jag skriva. Playlists gör jag en del. Dricker vin och sånt med vänner. Och så twittrar jag så mycket jag kan.

Jag tycker om poplåtar, tv-serier, dåliga ordvitsar och snuskiga skämt. Jag gillar självironisk bitterhet. Jag försöker lära mig att se på film ensam eftersom jag inte gillar att jag sett så få filmer, men jag är lite för rastlös för det. Jag vill kunna spela ett instrument. Jag är intresserad av språk.

Och så var det med det.

1 kommentar:

Oscar sa...

Fint! Jag ska skriva något liknande tror jag :)