söndag 7 november 2010

Hej, tips, uppdatering.

Ni vet hur man ibland inte riktigt gör något man vill göra, och så byggs det upp i ens huvud, och så vill man göra det bra, och har man massor av olika idéer, men ju fler man inte genomför desto dummare känns det, och så gör man ingenting? Den känslan. Jag får den när jag inte bloggat på länge och jag tycker inte om den. Därför kommer nu här ett slags uppsamlingsinlägg för att få igång flödet igen.

Först går först: The Pains of Being Pure at Heart skall släppa ny singel snart och man kan lyssna på den på Pitchfork. Heart in your heartbreak heter den. Mycket Pains-ig titel i mitt tycke. Fint så.

Och så uppskattade jag alla filmtips väldans mycket. Har hunnit avverka några stycken och jobbar på det hela tiden. Känner mig redan mer allmänbildad nu när jag sett Casablanca. Fint så.

I övrigt har jag upptäckt att jag inte är så bra på att ha kontroll på fyllan som jag trott. Kids, drick inte alkohol. Man gör dumma och konstiga saker! Drick te. Fint så.

Kommer skriva mer snart igen. Måste ju hålla formuleringsförmågan vid liv inför vårterminen. Då ska jag plugga. Lära mig, utvecklas, göra något.

Fint så.

1 kommentar:

Maria sa...

Yes, håller verkligen på den där "inte dricka alkohol"-principen. Det är faktiskt mycket roligare så. Jag förlorar aldrig några ölspel osv eftersom jag har mina reflexer kvar. Dock sa en tjej till mig i helgen att hon inte kunde göra något "elakt" åt mig när hon fick Hitlerkortet i ölspelet (man är alltså diktator) bara för att jag inte drack. Maria ser det som bevis på att alkohol ger sämre fantasi. Så nu ska jag i mitt nyktra (för värktabletter räknas inte va?) tillstånd sätta mig och fortsätta skriva på min senaste Hermione/Voldemort-har-massa-sex-berättelse. Det är skoj. Ha de.
PS, hoppas din nya lånmobil funkar bra. Jag har också en extra som antagligen fungerar, men den ligger här i Gislaved så.... ja, det kostar ju lika mycket att åka hit med tåg/buss som det gör att köpa en ny (billig) variant. Det vet jag för jag köpte precis en ny mobil till pappa för 200 kr på Media Markt. Tycker han ska säga hejdå till sin Nokia 3310 nu. DS.