måndag 29 november 2010

Det är skönt att vara i smeten?

Jag är i Stockhom, och du store tid, vad folk går hetsigt här. De bara skyndar sig. HELA TIDEN. Går inte att stoppa. Man kan ju få förstoppning för mindre! Jag blir stressad bara av att se det. Och så är det lite svårt att ta sig fram om man själv vill gå i ett normalt tempo ...

För övrigt tycker jag att det är emot den mänskliga naturen att åka kollektivtrafik under jorden. Med detta sagt vill jag bara förtydliga att jag faktiskt gillar Stockholm. Men det skulle inte passa mitt psyke att bo här. Dock att det skrivs ut dubbelt så mycket psykofarmaka i Göteborg som i Stockholm. Bästkusten, anyone..?

Hej.

1 kommentar:

Anki sa...

Det där angående hetsigheten stämmer nog. På ett sätt passar det mig ganska bra, eftersom jag av naturen går ganska snabbt, men jag märkte att jag ganska ofta irriterade mig på folk som var i vägen... f ö r st o d de inte att jag hade tänkt gå just där?
Och vad gäller tunnelbanan.. jag gillar den. Märkte under våren att jag koncentrerade mig väldigt bra på mina pluggböcker (hur motsägelsefullt det än kan verka...)när jag åkte lite längre sträckor.
Mm, Stockholm <3