måndag 15 november 2010

Dag 2: Min första kärlek. (Blogghappeninglistgrejs.)

Jag minns inte min första kärlek. Alla de där fråga chans-grejerna från lågstadiet flyter liksom ihop i minnet. Jag minns att jag var med i ett tjejgäng och att det var viktigt att man skulle vara ihop med någon. Hade man ingen kille var man inte riktigt okej. Sjukt hemskt, jag vet. Tur att man växte upp sedan.

Minns däremot mitt första fråga chans-förhållande. Gick i femman. Vi var tillsammans i tre månader. På ett pyjamasparty i Våthults församlingshem kysstes vi. Minns att jag tyckte att det där med kyssar var ca det bästa någonsin.

Sedan gjorde han slut genom att skicka en kompis.

1 kommentar:

Miranda sa...

Åh. Vad fint. Fast lite ledsamt. Och för övrigt läste jag igenom min gamla dagbok för ett tag sedan, som jag skrivit när jag gick i tvåan. En dag hade jag gjort slut med en kille. Jag hade varit "ihop" (okej, kompis frågade, vi nickade åt varandra på skolgården, kompis gjorde slut) och den dagen skrev jag ett dagboksinlägg som började med "vad är kärlek?" Jag hade varit jätekär i dem och sedan tyckte jag att alla killar är dumma i huvet.

Så briljant. ...Om du undrade. Vilket du i och för sig inte gjorde. Sorry.