torsdag 18 november 2010

Dag 3: Dina föräldrar. (Blogghappeninglistgrejs.)

Föräldrar ja. Gud, det finns så mycket att säga om dem. Jag vet inte var jag ska börja. Kanske såhär:

Min pappa kommer från Halmstad och min mamma från Göteborg (eller, ja, Floda). Pappa är kvalitetschef på en gummifabrik i Halmstad nu. Mamma pluggar geologi i Lund, samt äger ett hyreshus i Lanna och är massör i Gislaved (Småland).

Jag bodde mest hos mamma när jag växte upp. Var hos pappa varje tisdag när de bodde i samma by. De tisdagarna brukade vi gå till simhallen och bada, och så fick jag glass efteråt. Hur många kulor jag ville. Mamma skötte liksom säga nej-delen av att vara förälder. Pappa sa oftast ja.

Min mamma är bra på att visa känslor. Min pappa är bra på att anpassa sig till sociala sammanhang.

Mamma är cool för hon kan väldigt mycket. Hon har galet många högskolepoäng i allt möjligt, vad minns jag tyvärr inte, men bland annat statsvetenskap. Hon är duktig på siffror och tekniska grejer.

Pappa är musikalisk. Spelar tvärflöjt. Han är lång och lite lik David Hasselhoff (true story). Duktig på att teckna också. Har finast handstil av oss tre.

Vi är en väldigt liten familj, vi tre, och knappt en sådan känns det som eftersom de varit skilda så länge jag kan minnas. Detta enbart sagt som ett konstaterande. Jag tycker inte att det känns jobbigt; det är det enda sätt jag känner till. Det funkar.

Inga kommentarer: