söndag 24 maj 2009

Det hemska med att vara född på 90-talet.

90-talet kommer att återkomma, jag lovar, för jag genomgår en mindre ålders/generationstillhörighetskris just nu. Att skriva ett skolarbete om 90-talspop sätter sina spår.

Jag inleder temat lite soft med att säga det här: En hemsk sak med att vara född 1990 är att man hörde pojkbandet Five's stöld av I love rock 'n' roll-introt i låten Everybody get up innan man hörde originalet.

Som tur är hörde jag originalet innan Britneys coverversion. Herregud. Jag skrev upprört om den i en loggbok på mellanstadiet minns jag.
Läraren förstod inte.

3 kommentarer:

carina sa...

åh.
jag vill läsa ditt arbete, när du är klar

Miranda sa...

Haha, men det är ju därför det är viktigt att alla 90-talister tar lite mer plats i media och sånt.. då slipper vi alla irriterande 80-talister som tror att de är höftiga bara för att de kanske faktiskt var födda under t.ex britpopvågen. Man kan ju inte hjälpa när man är född - det är så mycket roligare att läsa om nostalgi som man kommer ihåg. ;)

Carina sa...

hänger på smp, väntar på ines. hittade en gammal krönika om nittiotalet.
http://www.smp.se/ung/vi-minns-vart-nittiotal(348435).gm