torsdag 21 maj 2009

Kids of the Filip & Fredrik-generation.

I söndags i Söndagsparty sade Fredrik Wikingsson något oroväckande. Han använde ett ord som löd "Blondinbellagenerationen". Say WHAT now?! Poängen han hade med det kan lika gärna sägas med ordet "bloggenerationen" (för let's face it, det är vi). Det gör mig ännu mer mörkrädd än vanligt att behöva förknippas med rosa läppglans, halvtaskigt språk befläckat med smileys och hutlöst dyra pälsjackor - och allt detta bara för att jag råkar vara 90-talist.

Jag är helt säker på att vi är rätt många som verkligen inte vill bli förknippade med Blondinbella på grund av vår ålder. Det finns mycket bättre personer att döpa vår generation efter! Vad sägs om Håkan Hellström-generationen? John Dorian-generationen? Eller, varför inte, Filip & Fredrik-generationen?

1 kommentar:

Matilda "ADarkWintersNight" Fernholm sa...

Då är jag lett en del av Filip och Fredrik-grenerationen! Du å jag Filip å Fredrik - för alltid!