måndag 18 maj 2009

Jesus and Mary Chain (Taste of psychocandy)

Den här bloggen är döpt efter JAMC-låten Taste of Cindy. Min tanke var att byta ut ett av orden i titeln på någon låt jag tycker om mot ordet "pop". Min favoritlåt just nu är deras Psychocandy, men "psychopop" och "popcandy" lät så oöverkomligt töntigt. För att inte tala om "psychocandypop". Inte okej.

Men är det något som är okej så är det Jesus and Mary Chain. För det första är de så jävla bra. Skeva men ljuva poptavlor i rockram - det är så okej som det kan bli. För det andra är det tryggt att retrolyssna. Man behöver liksom inte vara beredd på några förändringar, man behöver bara ta in det som finns och vara glad. Det är i och för sig även en nackdel. Ponera att JAMC skulle vara mitt absoluta favoritband, skulle jag inte vara ledsen över att aldrig få se dem live då? Jo. Det skulle jag.

Alltså är det tur att det finns så många bra och nya band som inte gör något annat än att giga. JAMC kan man ju alltid lyssna på i iPoden på väg till spelningen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Otippat att du hade Niccokick som header, hehe.