tisdag 19 maj 2009

Så Markus, vad tycker du om vampyrer?

Markus Krunegård har gjort dampiga dansrocklåtar med Laakso och episka poplåtar som soloartist. Han har popsveriges kanske längsta lugg och drösar med unga fans. Man måste nog säga att jag är ett av dem, med tanke på att jag dels är född på 90-talet och dels har Markus bland mina tio mest lyssnade artister på Last.fm.

Och nu ska jag ställa en sisådär tre-fyra korta frågor till honom. Det är storm i det vattenglas min hjärna skulle kunna liknas vid. En del i det är att söka inspiration från min omgivning. Hittills har det enbart lett till snuskiga frågor som syftar på Jag är en vampyr.

"Sväljer du ibland, eller spyr du alltid när du suger?" "Var/när/hur långt vill du komma in?" "Har du fått ligga mycket tack vare Jag är en vampyr?"

Herregud. Jag ska enbart ställa frågor om trädgårsarbete och kossor och fotboll och annat osexigt. Fast jag vill ju veta om Laakso-spelningen på Peace & Love innebär att de ska släppa nytt snart. Och hur miraklet som är Detektivbyråns remix på Jag är en vampyr skedde. Och om han med sin berättartalang inte har lust att skriva en bok, kanske?

Jag kommer på något listigt. Och framför allt - osexigt.

1 kommentar:

thehumuslayer sa...

Du glömmer "Hur stor är din snopp och hur tycker du bäst om att använda den?" med det självklara svaret "Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det."