söndag 24 maj 2009

Hit the switch!

Alltså, den här relativt opersonliga popkommenterande skiten börjar gå mig på nerverna. Det var inte en av mina bättre idéer. Hur tänkte jag? Låtar som är opersonliga är ju ofta skitkassa. Varför skulle bloggar vara annorlunda? Vad kan jag säga om pop som ingen annan redan sagt om jag inte utgår från mig själv? Mina texter kommer väl alltid ha mer eller mindre anknytning till populärkultur eftersom det intresserar mig, men från och med nu är det JAG som gäller.

Provsmak:

JAG har bytt ringsignal från Common people till Razzmatazz. (Båda briljanta Pulplåtar, förf. anm.)

MIN högsta önskan just nu är att komma på vilken låt jag ska välja till studentflakstjohejsanet. Den måste vara vansinnigt peppande utan att vara värdelös. Svårt eftersom de bästa låtarna ofta är bring-downs. Det kostar att ha bra smak (kostnaden i detta fall varande konstant deppighet).

JAG förstår mig inte på Talangkonceptet. Till exempel den elvaårige pojken som sjunger så fint. Okej, han är ju söt (när han gick vidare började han grina och jag också) och så, men vad ska han göra med det? Sjunga andras låtar och vara gullig? Det får i alla fall inte jag ut något av. Sådana där "fantastiska" sångröster är ofta ganska ointressanta. Fint men trist.

Se där. Ahhh, vad det här kändes bra. Lägre krav = högre kreativitet. Score! Spana förresten in Conor Obersts engagemang i Mustaschkampen:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Slagsmålsklubbens Mister Christer eller nån annan av dom gamla godingarna skulle vara ultimat flakmusik för oss i publiken. Man blir sjukt glad av den!
/53-årig tant som brukar smita ut på stan på studentdagen bara för att vinka till alla och se all glädje. Och som smyger in i buskarna kring Rådhuset och sjunger med i Jämtlandssången lite efter midnatt... Nä, just det. Jag trivs inte i rollen som "vuxen".

Anna Theresia sa...

Bra förslag! Synd att jag redan valt ett par låtar på impuls. Men vem är du, fantastiska människa?! Det här var en av de bästa kommentarerna jag någonsin fått.

Carrie sa...

mein gott pulp är underbara.

gillar "switchet", äna

missade söndagsparty igår, moby. repris på fredag, längtar.

/carina

carina sa...

förresten what the fricking frick- paolo var helt amazing,

men nu efter ett par dagar har jag även insett att jag faktiskt har varit på ABC GLASGOW! jag vet att jag är lättimponerad, men vafan, jag tycker faktiskt att det är riktigt jävla coolt. jag är rätt cool.