onsdag 20 maj 2009

Okej, Simon Norrsveden

Idag hade vi ridtävling i skolan, och sade jag till min häst "Okej baby, det är dags att vi ska vinna allt" och kände mig lite popfyndig sådär. Det är nämligen titeln på Simon Norrsveden debutalbum som släpptes för ett par månader sedan. Och jag tror att när det nästa år blir dags för diverse galor kommer Simon att kunna säga samma sak till sin platta. Årets nykomling och whatnot.

Det är nämligen exakt så bra. Tro det eller ej. Ljus och vacker popmusik. Det kan vara så enkelt. Briljanta melodier! Dessutom skriver grabben en kickass-blogg. Läs, lyssna (finns på Spotify), och ta in att det faktiskt kan komma såhär bra saker från bibelbältet (i Simons fall Värnamo).

Hur det gick på hästtävlingen? Vi kom, vi sprang, vi överlevde. Mer än så kan man knappast begära.

1 kommentar:

iia sa...

jaha. äntligen någon mer än jag som förstår briljansen i norrsvedens skiva. jag blev glad av ditt lilla blogginlägg. hamnade här idag. och ja, låt oss hoppas att baby vinner allt. det är den värd. och simon också. liksom hans blogg. och hans nya video. och ja.

(lagerblad_pop@hotmail.com är jag. om du vill säga hej)