fredag 29 januari 2010

I don't think that was my point!

När jag ser snygga poppare blir jag ledsen.

De brukar vända bort blicken från mig så fort som möjligt. Antagligen för att jag inte ska inbilla mig att jag har något gemensamt med dem.
Jag har det.

Faktiskt så är jag med stor sannolikhet precis som de. De lyssnar säkert på samma musik som jag, de har lipat till samma låtar, nött samma skivor och gissningsvis tänkt liknande tankar. De har säkert också gnälliga bloggar som de påstår handlar om musik.

Det sorgliga är att jag identifierar mig med dem, det vackra folket, trots att de inte vill ha med mig att göra.

Än mer sorgligt är att jag tror mig veta hur de är baserat på deras utseende. I synnerhet eftersom jag är övertygad om att de missuppfattar mig.

(Det är på grund av detta som en bandtröja är världens bästa klädesplagg. Det är omöjligt att misstolka. Det skulle i alla fall vara det om alla gjorde som jag och bara bar tröjor med band som de faktiskt tycker om.)

Inga kommentarer: