fredag 29 januari 2010

I had a funny dream, and you were wearing funny shoes

Oroväckande ofta drömmer jag saker som utspelar sig på internet. Det bästa exemplet måste väl vara när jag drömde att jag loggade in på studera.nu och upptäckte att jag glömt tacka ja till en kurs. Sedan när jag vaknade och gjorde det visade det sig såklart vara sant.

I natt drömde jag att jag hade gemensamma vänner på facebook med David Fridlund (ni vet han från David & the Citizens), och att min pojkvän som verkligen älskar David Fridlund tyckte att det var svincoolt. Detta var dock inte en sanndröm - jag kollade.

Frågan är alltså: hur harmlöst är internet egentligen? Det känns mer naturligt att drömma, typ, att man är Harry Potter och blir jagad av Voldemort och vet att man kommer att klara sig eftersom man (dah!) är Harry Potter.
Jag menar, magi är ju betydligt mer naturnära.

Inga kommentarer: