tisdag 5 januari 2010

Hej på ett tag.

Hej och hå. Jag har tagit det mogna beslutet att inte blogga på ett tag. Jag försöker minska stressmomenten i min tillvaro och även om jag älskar att blogga så höjer det stressfaktorn i mitt liv. Jag har gett mig själv bloggförbud resten av januari. Kanske kommer jag tillbaka 1 februari. Kanske gör jag aldrig det.

Om det visar sig att allt annat jag gör blir bättre för att jag har mer kreativ energi över så kommer jag sluta blogga. Om det visar sig att "kreativ energi" är bullshit kommer jag inte det. Spännande, alltså.

Måste bara berätta en sak också. Visste ni att Beach Boys' Surfin' USA är en melodi stulen av Chuck Berry?! Det visste INTE jag. Det är ju helt otroligt. Hur många känner inte till Surfin' USA utan att veta det, liksom? Om ni vill lyssna på Chuck Berry-låten så heter den Sweet little sixteen och finns på Spotify.

Detta var allt. Hej på ett tag!

2 kommentarer:

Oscar sa...

De där vita rockbanden stal faktiskt det mesta från bla. Chuck Berry och gamla bluessångare. Likadant var det inom jazzen.

Jävligt tragiskt faktiskt, men bra musik blev det i alla fall!

Cami sa...

Puss!