onsdag 27 januari 2010

Souled out.

Har ni sett Les Mills reklam för, ja, vad det nu är, men någonting som har med träning att göra? "Love doesn't need handles" är taglinen. Ursäkta, men pro ana-rörelsen ringde och ville ha sin idé tillbaka! Jag mår dåligt av det här.

Dels för att jag tycker att "love has nothing to do with handles" skulle vara en mer sanningsenlig slogan. Dels för att jag gillar mina egna lovehandles och blir arg när en anonym person dissar dem. Men kanske mest för att den här reklamen bland annat sitter i busskuren på busshållplatsen "Hovåsskolan". Ska högstadiebarn serveras pro ana-motton när de åker buss till och från skolan? Va? Är det okej? Vill vi att ALLA ska börja svälta och spy? Eller? Upprörande.

Jag inser att reklamen sitter lite varstans och hamnade just vid skolan av en slump. Och att det enda Les Mills tänker på är att motivera folk att träna så att de kan tjäna pengar. Visst. Jag fattar grejen. För att citera Simple Simon Swafford i The boat that rocked: No, I get the ins and outs of it... What I don't understand is how you can be so cruel!

P.S. Jag har alltså börjat blogga igen. Enough is enough. Jag saknade det.

Inga kommentarer: