torsdag 2 september 2010

Bitterblogg.

En sak folk ofta säger om mig är att jag namedroppar mycket. En sak folk säger ännu oftare om mig är att jag är bitter och cynisk. Och det senare må vara hänt. När världen ser ut som den gör, är det då konstigt att man blir lite vresig? Va? Jag tycker inte det.

Saker jag har just nu: en öm och svullen näsa, tusen prylar, cirka två tusen kronor att leva på under obestämd tid.
Saker jag inte har just nu: någonstans att bo efter sista september, inkomst, livslust.

Skål.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Skål!

Maria sa...

Bitter och cynisk kan jag nog faktiskt hålla med om. Men jag tycker att du har lite mer att vara bitter om än en kompis som mest är bitter för att hon letar fel i allt som händer. Ibland vill jag bara slå henne i huvudet och säga "Hakuna Matata!" Men i ditt fall så önskar jag lycka till istället. Och så kan jag säga att du inte ens är i närheten av den namedroppern som finns i min nya kurs. JÖSSES AMALIA! Han pratar som om han har varit den enda inspirationskällan för massor av kända historiker och religionsvetare även om de flesta dog redan innan han föddes. Och han kommer alltid med sådana dära smarta kommentarer som inte har ett dugg med föreläsningen att göra, utan bara för att han vill glänsa. Vill. Döda. Nu.
Nåväl. *krama* hoppas verkligen det löser sig för dig där uppe i Göteborg och hoppas, hoppas på att vi träffas på bokmässan!