lördag 4 september 2010

Doing all the things that wouldn't make your parents proud.

Veckans, helgens och livets tema just nu är dekadens. Därför är jag givetvis full igen. Och den här gången vill jag ge er en fylleblogg. Så generös är jag! Dessutom har jag inget sovsällskap idag, vilket jag haft mina andra kalaskvällar denna vecka. (Sovsällskap betyder verkligen inte nödvändigtvis ligg. Vill bara klargöra detta. Så att ni inte tror att jag har hutlöst mycket sex. Jag som växte upp i bibelbältet, hur skulle det se ut?)

Ikväll har jag fått god mat och goda drinkar. Många drinkar. Starka drinkar. Fyllan var/är väl rätt värdelös egentligen, då den mest bara gick ut på att vara full. Ingen dans och inget djupt snack om kärlek eller så. Bara snurrighet i huvudet. Och twittrande, så klart. Och smsande. Jag smsar bäst när jag är full. Åtminstone mest intensivt och frispråkigt.

Jag snöt mig just och upptäckte därmed att min näsa fortfarande gör väldigt ont sedan i onsdags. Kan det inte gå över snart? Jag har fattat poängen, liksom - jag är puckad. Det räcker nu. Hela den här veckan är en enda stor lektion i hur pantad jag är. Tack världen.

Idag träffade jag mamma. Berättade att jag är arbetslös och snart även bostadslös. Hon började gråta. Känner mig sålunda inte jättepeppad på att ringa pappa och berätta att jag har failat på allt man kan faila på. Han kommer sucka och säga att jag är dum och jag kommer att grina när vi lagt på. That's how we do.

Mina läppar är röda av mina två sista drinkar, som var Bacardi Breezer watermelon. Skulle visa er, men till och med i det här förvirrade tillståndet inser jag att min berusade nuna inte bör finnas förevigad på internet. Riktigt så kul ska vi inte ha det. Någonstans måste gränsen gå.

Fick dock höra häromdagen att jag borde ta ut svängarna mer i bloggen, eller "blogga mer som jag twittrar". Så jag kanske borde lägga upp fyllebilder, komplettera med bröstbilder och skriva mer personligt om skit som händer i mitt liv. Typ som nu dårå? Jävlar vilken bra blogg.

Igår var jag också full utan direkt användning för fyllan. Det är kanske ett dåligt mönster. Det låter så. I morgon ska jag dricka och spela TP (och vinna, annars blir jag sjukt arg). Sedan ska jag vara nykter i evigheters evighet. Jag har inte råd med extravaganser som alkohol, jag är ju arbetslös, hemlös och allmänt lös.

Det blir lätt långa inlägg när man fyllebloggar. Världens flow. Håhå jaja. Jag vill typ avrunda här, men det finner inget klockrent sätt att avrunda ett inlägg om ingenting. Om du nynnar Seinfeld-vinjetten för dig själv blir det nog bra.

Och fan vad duktig jag är som fixar länkar även när jag är full. Nu ska jag dricka vatten och nyktra till innan jag sover.

2 kommentarer:

Maria sa...

Du dricka igår, jag droga idag. Håhå jaja. Life sucks monky arse.

Emil sa...

Om det är någon tröst kommer det en vändpunkt förr eller senare. Och snart får du ju ett paket hem i brevlådan, med två skivor plus en fin liten bonusgrej.