torsdag 2 september 2010

The dancefloor is a mess but so are we.

Igår var det onsdag. Det var humanistpub på Humanisten med humanistquiz, och det var dans på Styrbord Babord. Vi vann inte quizet, men vi vann på dans. Jag tycker åtminstone att vi dansade snyggast på hela båten.

Kvällens höjdpunkt var, för alla utom mig, när jag gick in i en glasdörr. Jag var på väg ned för att kissa, och sedan bara tog det stopp mot min näsa och panna. Det känns i näsan idag måste jag tillstå. Men det komiska i det hela övertrumfar lätt smärtan. Jag menar, gå in i en dörr? Det är sådant som händer i skitkassa komedier med Adam Sandler. Inte i verkligheten, damn it! (Jag försöker i och för sig fly den där verkligheten, så jag antar att det var helt i sin ordning. Vill även påpeka att jag inte var dum i huvudet utan bara lite onykter.)

Ett annat fint ögonblick var när Alice stal en Leif Pagrotsky-skylt och tog med sig hem. De finaste ögonblicken var dock i förmiddags när jag och Alice åt svingod brunch på Egg & Milk och pratade om kärlek. Jag älskar dansdansdans, men tid till eftertanke behövs också (...sa hon förnumstigt).

Apropå dansen var Ebba von Sydow rätt tveksam som DJ. Hon körde t.ex. Bulletproof tre (3!) gånger, och när hon hade spelat This charming man följde hon upp med Idol-Agnes. Hur tänkte hon där? Det var lite för grovt blandat, om du frågar mig. Hon körde även en del indiehittar som alltid funkar att dansa till. Jag är en vampyr och Det snurrar i min skalle och sådana. Inte sjukt innovativt, men rätt bra ändå.

På det hela taget en lyckad utekväll, alltså.

1 kommentar:

Fridah sa...

Jahaaa, när du twittrade "och Alice bah stal en affisch" så trodde jag du menade Alice Bah i Söndagsöppet. Smart_brud_92.