fredag 4 december 2009

Åh Östersund.


Ser ni skylten där i bakgrunden? INDALSÄLVEN står det. Dit ska jag åka om några veckor! Alltså, inte primärt till just Indalsälven, men till Jämtland. Hurra! Som jag längtat efter att få se fjäll igen. För att inte tala om att vara reaktionär och tycka att Stortorget var bättre förr.

Åh, Östersund. Jag har en sjukt sentimental inställning till den staden. Blev, som man säger, kär vid första ögonkastet när jag och mamma var där för att besöka Dille. Trots att jag frös röven av mig och fick snö i Conversen hela tiden eftersom snölagret var några decimeter tjockare än hemma. Sedan följde tre år av att pyssla ihop fina minnen av fina människor i Östersund och Jämtland. Det är upplagt för känslomässig hype.

Eller kort sagt: Jag ska åka till Jämtland. Det tycker jag är kul.

P.S. Bifogar även en käck bild på min nya hemmagjorda frisyr (och inte som man skulle kunna tro, mina nya händer). Ja, den är tagen i Photobooth.

2 kommentarer:

C sa...

Komsi!

Elin sa...

"Alla trodde att jag skulle förlora mig, i vilken runaway som hellst, jag var slut när du hitta mig, i ÖSD regn" höhöhö, love it