onsdag 16 december 2009

Who'd have known?

Kära vänner, jag har ett tillkännagivande.

Jag har insett att Lily Allen är bra. Chockerande, inte sant? Ja, minst ett halvår efter att Carrie upplyste mig om detta. Uppenbarligen är jag trög.

Mitt problem är att jag blir skeptisk när en artist är mer myt än musik, och som jag minns det var det en del fuzz runt Lily Allen just då. Överallt läste jag att hon hade gjort si eller så, vilket ledde till att jag var trött på henne innan jag ens hade gett henne en chans.

Men. Sedan, härom veckan, satte jag mig av någon anledning ned och lyssnade på Fuck you. Kanske var det för titeln. Och insåg: Det här är ju ett koncept jag alltid har gillat. Arg/bitter text i kombination med käck melodi. Så lyssnade jag lite mer. Det var skönt, det var roligt, jag blev glad. Och mer än så kan man inte gärna begära av popmusik.

Ibland är det väldigt dumt att inte lyssna på musik man blir tipsad om.

2 kommentarer:

P3 sa...

Du ser, dessutom har en tredje bröstvårta. Man måste gilla Lily Allen, helt enkelt. ^^

Anonym sa...

åh, fint!

carrie : )