onsdag 2 december 2009

Kommun.

Varje gång jag ska skriva en hög recensioner är jag lika stressad och lättretlig, och varje gång jag är klar tycker jag att jag haft superkul. Eftersmaken ligger helt enkelt bättre i munnen i vissa lägen.

Hur som helst - idag har jag recenserat Kommun. Kommuns medlemmar är samma som i Sibiria. Sibiria är bandet de båda Martinarna Abrahamsson och Hanberg hade innan Vapnet. Och jag lovar att alla som gillade Sibiria och Vapnet kommer att gilla Kommun. Jag älskar plattan.

Just nu lyssnar jag på When we were whining. Samhällskritik OCH Henrik Berggren-kritik i samma paket. Även om jag i ocreddig hemlighet gillar Berggren och BD kan jag inte låta bli att roas.

I morgon ska jag ge mig ut i världen och in i recensionsstressen igen. Då spelar Kommun på Jazzhuset här i Göteborg och jag kommer att vara där med mitt block (och hoppeligen min briljans). Det blir livat.

1 kommentar:

thehumuslayer sa...

Lämnar du alltså briljansen hemma ibland? Det låter avancerat.