tisdag 1 december 2009

Capio Vårdcentral Hovås Billdal

Varför är svensk sjukvård så in i helvete konstig?

Trogna läsare kanske minns september, då jag var tvungen att dra i trådar (=ringa mamma, som ringde mormors läkare, som ringde vårdcentralen) för att få hjälp av vårdcentralen i Floda.

Och nu är min astmamedicin slut. Jag behöver ny. Den har varit slut i några veckor nu, men i ljus av hela Floda-incidenten har jag dragit mig för att kontakta en ny vårdcentral. Ingen gillar ju att bli nobbad.

Idag gjorde jag det ändå. Efter många om och men så fick jag komma dit för ett nytt recept. Yes! Jag kom in!

Men...

Det är bara en engångsgrej och det kostar 200 spänn. Lägg till de hundralappar som medicinen kommer att kosta mig, och du har månadens nöjesbudget.

Sålunda ska jag denna månad enbart äta havregrynsgröt och inhalera kortison. God jävla jul.

1 kommentar:

thehumuslayer sa...

Värt att notera är att den jäkla vårdcentralen är privatiserad. Måhända är problemet att de inte tjänar några pengar på dig när du inte är listad här?