lördag 28 november 2009

Bandtips för nördar: Harry and The Potters.

Nu är det minsann ett tag sedan jag yttrade mig här. Jag har däremot yttrat mig i den riktiga världen och ägnat mig åt diverse själsliga utsvävningar.

För det första - Trivial Pursuit. Jag älskar både att lära mig saker och att stoltsera med de kunskaper jag redan har. (Är en fullfjädrad besserwisser på insidan. Har dock kontroll på den för det mesta. Men den blir ganska arg när jag förlorar i TP.) Att spela kunskapsspel bereder mig således oerhört mycket nöje.

Jag har dessutom skrivit recensioner av bra och mindre bra musik. Ironville fick en femma i betyg, kolla upp dem om du gillar dampig popmusik i valstakt med falsksång. Dessutom har jag sammanställt min årsbästalista i all hast.

Allt vad universitetsstudier heter har jag undvikit. På tisdag börjar nästa delkurs och då är det nya tag. Så jag kan omöjligt skriva den här hemtentan eftersom jag bara varit på en enda föreläsning, men det betyder inte att mitt liv är över. Jag kan läsa in de 7,5 poängen i vår och på så vis ändå ha 60 solida högskolepoäng när läsåret är slut. Vilket betyder möjligheten att välja att söka journalisthögskolan. Idag har jag börjat läsa i nästa delkurs' litteratur och känner mig aktiv och duktig.

Dessutom har jag påbörjat projektet att sätta ihop de bästa replikerna i Vänner (alla säsonger) till en låt. Best of friends ska den heta. Ursäkta, men jag är otroligt fyndig.

Till syvende och sist vill jag bara säga att Harry Potters inverkan på vår generation knappast kan underskattas. Vi som växte upp med Harry och gänget, som räknade ned till nästa boksläpp och blev grymma på engelska för att vi inte orkade vänta på översättningen. Vi som väntade på Brevet från Hogwarts i ca ett år innan vi gav upp tanken på att det kanske bara "var försenat". Ja, jag tror verkligen att verklighetsflykt är viktigt. Jag vet i alla fall att det är det för mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååh. som vi väntade.!

/carrie

thehumuslayer sa...

Cornelius Fudge is an ass!

Anki sa...

milda makaroner, var skulle vi befinna oss i livet utan harry p? jag vill inte tänka på hur världen skulle sett ut!

(det här är inte ironi, även om det onekligen är påfallande likt...)