lördag 14 november 2009

Vad treeeeeevligt vi har det.

Jag har sovit till tolv idag, så jag skulle kunna vara uppe och ute hela natten. Men jag gillar inte sånt. Jag gillar att vara hemma och dricka te med mina doftljus.

I kväll ska jag lyssna på visor. Sitta ner och njuta av att musiken är så låg att man överröstar den om man pratar i normal samtalston. Kanske dricka ett glas vin. Kanske äta en hembakad bulle (inte av mig, alltså). Kanske båda. När det är slut vid 23 ska jag åka hem och sova sött.

Varför är jag en sådan sucker för allt som är trevligt och snällt? Te och popmusik, levande ljus och ackegura, populärlitteratur och sitcoms. Kom igen, liksom. Det känns nästan inte trovärdigt. En vacker dag kommer kanske mina mörka sidor fram. Och så blir den dagen inte så vacker längre.

Eller något.

2 kommentarer:

thehumuslayer sa...

Dagen då Tyrah erövrar världen.

Miranda sa...

Du, jag läste det här och nu tror jag att vi är rätt lika. Eller visserligen är du nog lite mindre misslyckad & äldre än jag. Men jag förstår verkligen när du säger att du inte förstår dig på grejen med att dricka kaffe, och jag är också sjukt svag för mysiga saker. jag sitter och skriver trams till levande ljus när alla andra fjortisar festar.
Förlåt för sjukt lång kommentar.. Men jag tycker att din blogg är fin!