onsdag 4 november 2009

I might be something someday.

Idag har jag ont i handleden av för mycket gitarrspelande. För att dämpa den psykiska smärtan detta åsamkar mig stänger jag av mobilen och läser. Jag passar på att läsa skönlitteratur nu, för om ett par dagar kommer en fet hög kurslitteratur till min brevlåda och då blir det allvar av.

Problemet med att läsa skönlitteratur är att det alltid gör mig så sugen på att skriva själv. Varje bok jag tar mig igenom känns som en transportsträcka till min egen första roman. Men den känslan kan mycket väl vara en produkt av storhetsvansinne. Det är mycket möjligt att jag kommer att dö utan en enda bok publicerad. Men jag ska göra vad som står i min makt för att förhindra detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

"You've got a way with words"- Shania Twain

DU HAR DET I DIG hehe.


ps bläddrade i nån bok om flest sålda plattor under nittiotalet för ett tag sen, när jag var inne i en musikaffär. Come on over var nummer 1, typ 22 millioner sålda album. det är många plattor höhö. NaJz. ds

carrie