söndag 15 november 2009

Noone ever had much nice to say, they never really liked you anyway.

Jag känner ett behov av att uppväga mitt julkritiska inlägg häromdagen. Därför kommer här en lista på saker jag gillar med juletid.

Glögg. Förra december blev jag och vänner lulliga på hemgjord glögg. Vi satt på ett köksgolv och drack ur små koppar. Det var stark glögg. Fina tider. Tror att det var popklubb på kvällen, och att det var den kvällen som jag missade att jag var på samma klubb som Annika Norlin OCH någon av Vapnet-Martinarna. Bra jobbat. Fint med glögg, hur som helst.

Choklad. Julen är en chokladig högtid, med chokladkalendrar och chokladtomtar och whatnot. Dessutom frossar alla i goda saker, vilket ju är ganska kul ända tills alla tappar förmågan att få ut andra meningar än "gud, jag är så mätt". Men undviker man själv det är det ju gott med godis.

Ledighet. Ja, man är ledig från skolan och jobbet, vilket ju är kul. Man hinner träffa sin loved ones och så. Och det är ju fint.

Trivia. Man får ibland spela spel och visa hur allmänbildad man är. Och lära sig nya ord. Till exempel heter julgranskulor julgranspumlor i Norrland. Det är helt enkelt nördkunskapernas högtid, och nördkunskaper är en fetisch jag vårdar ömt.

Sådär. Jag gjorde mitt bästa. (Jag önskar att julen kunde säga det samma.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej nej, det heter BARA pumlor ju!

// Tohora