tisdag 10 november 2009

Oh no, it's christmas.

NEJ, FACEBOOK.
Jag tänker INTE bli ett fan av "julen". Jag hatar "julen". Dessutom är det november (början av!) och det är meningen att det ska vara långt till den jävla "julen".

Följande regler gäller runt 24e december för mig: Inga julklappar. Inga familjemedlemmar. Ingen skinka (alltså, jag är ju vegetarian hela året, men det är ändå värt att nämna i julsammanhang).

Kalle Anka är okej. Lite halvtrist vid det här laget, men okej.

Julen detta år, som det är LÅNGT kvar till men som alla vill planera nu nu nu, är ännu fri och öppen. Jag har två erbjudanden. Det ena innebär dock att jag måste ta emot julklappar och känna lukten av skinka, så jag vet inte. Det andra är inte heller helt idealiskt eftersom det innebär att umgås med en och samma person, enbart denna person, flera dagar i rad.

Kanske skulle jag helt enkelt stanna här i min stuga. Spela gitarr, äta choklad och laga ojulig mat (något med pesto, föreställer jag mig). Läsa roliga böcker, kolla på film... Det hade kunnat bli mysigt. Möjligtvis bittert.

Jag hatar julen.

2 kommentarer:

Cami sa...

Jag tycker däremot om juletid. Människan i allmänhet är väldigt varm och lätt att tycka om då. :') Syftet med julafton är nonsens, javisst. Men kanske har jag sett något som du inte har, som mina bröders genuina lycka. Den var aldrig så stor som på julafton.

Det var skönt att spendera julen själv förra året, det gör jag gärna om. (Även om jag saknade pappa och bröderna som fanfanfan.) Så jag röstar för att du tar julen i din stuga!

P3 sa...

Haha, vet inte om du minns mitt inlägg om julen men...jag hatar också julen i alla fall. Står man i leksaksaffär så måste man älska julen, men jag håller inte med alls. Fuck christmas.