söndag 25 april 2010

Choklad är benämningen på ett antal olika livsmedel baserade på kakaobönan.

En av de saker jag älskar allra mest i detta jordeliv är choklad. Detta är inte en överdrift utan helt sant.

Ett problem man ständigt handskas med är att finna den perfekta chokladen. För mig finns det två stora funktioner som choklad ska fylla i mitt liv. Ett: ha hög kakaohalt och därmed göra mig hög på det där lyckoämnet som finns i choklad (jag har glömt vad det heter). Två: vara söt och smaka gott.

Alltså, mörk choklad smakar ju fantastiskt gott, men jag vill gärna ha det där sötsmaskiga också. Det finns en choklad som uppfyller båda dessa krav - Marabou Premium Lemon & Ginger. Den har mörk choklad på utsidan och ljus, smaksatt fyllning på insidan och är totalt underbar. Mhm!

Det tråkiga är att den nästan alltid är slut i min mataffär. En slump? Knappast... När den är det brukar jag se till att fylla båda behoven genom att dels köpa en mörk chokladkaka och dels en mjölkchoklad, helst med någon god smak. Simpel, vanlig mjölkchoklad är för nybörjare!

Inga kommentarer: