onsdag 7 april 2010

Onsdag 7.4.10.

Idag har jag varit ute på två korta promenader. Det har varit klart väder. Sol och lite vårkyligt. Framför mig i kassan på Ica var tre ungdomar som köpte en engångsgrill. När jag kom ut från affären såg jag dem springa till bussen. De hann.

På mitt köksbord står en bukett gula tulpaner. De har ett gummiband runt stjälkarna. Jag har ingen vas, så de står i ett ölglas. Jag använder ändå inte ölglas. Jag tror att jag gillar att ha dem där. Ser livligt ut. Jag fick tulpanerna av min mamma.

Mamma bryr sig om mig. Hon hjälper mig med saker. Hon säger att allt ordnar sig. Jag brukar tycka att hon är irriterande i all sin välmening. Nu gör jag inte det. Jag har otrolig tur som har henne. Ingen annan skulle få för sig att ge mig tulpaner. Bara en sån sak.

Jag önskar att någon kunde sopa bort gruset från cykelvägarna.

1 kommentar:

Josefin sa...

Mammor är bra. Jag önskar att min var här.