torsdag 8 april 2010

Jag har inte sett Avatar...

...men jag vet det här nu, så jag känner att mitt populärkulturella underläge är borta.

Saxat från Wikipedia:

  • Efter produktionen av Titanic tänkte James Cameron direkt göra sin nya film Avatar, och ville att den skulle ha premiär 1999. Men effekterna han ville ha kostade 400 miljoner dollar och ingen studio ville finansiera. Så Cameron fick vänta tio år tills kostnaderna hade sänkts tillräckligt.
Den ni!

För övrigt har jag faktiskt sett Titanic åtminstone.

5 kommentarer:

thehumuslayer sa...

Dyrt!

Josefin sa...

Jag såg Avatar (med tyska subtitles, av någon anledning, så när de där blåa sakerna pratade på sitt språk kunde jag bara gissa vad de sa) och den lämnade mig helt oberörd. Förstår inte. Vad är all the fuzz about? Skittråkig film ju.

Tackar vet jag kvalitetsfilmer som Titanic ;)

Anki sa...

Haha, ja, är det någon film vi har sett så är det Titanic! Och LoTR! Jannes hår var illa ute ett tag :)

Anonym sa...

Och nu ska han göra Titanic i 3D... Ta den befintliga filmen och göra om den, dvs.

Anonym sa...

avatar ar sams usch


titanic ar min favoritfilm. och lord of the rings number two saklart.

carrie