tisdag 27 april 2010

Sluta upp med att bjuda in mig till era värdelösa grupper på Facebook!

Varför reflekterar folk inte över hur det kan uppfattas när de bjuder in en till konstiga Facebookgrupper de har skapat?

Jag vet att det verkligen inte är personligt. Jag vet också att Facebookgrupper är i princip så långt ifrån allvar som man kan komma. Men det här känns ändå som en bit i pusslet som visar att folk saknar hyfs.

Upprörande grupper jag blivit inbjuden till:

"Jag älskar dig, men du tycker bara att jag är liggbar". Eller, i alla fall hette den något i den stilen. Poängen är att jag blev inbjuden till den. Som om skaparen antog att relationen, som det står på min profil att jag är i, innebär att jag är en olyckligt förälskad sexmaskin. Vilket är det sista jag är. Enormt irriterande.

"Jag är egentligen skitsmart, jag vet bara inte om det än...". (Här tog jag mig friheten att korrigera ett grammatikfel. Lev med det.) Alltså... Eh. Skaparen av den här gruppen tyckte alltså att det var lämpligt att bjuda in alla på sin vännerlista till en grupp som antyder att de är dumma i huvudet.

Jag är medveten om att jag är extremt känslig. Och om att folk bara vill ha så många medlemmar som möjligt i sina grupper, och inte bryr sig om vilka signaler de eventuellt sänder ut till emotionellt störda individer som jag. MEN ÄNDÅ!

Inga kommentarer: