fredag 30 april 2010

Prestationsångest är ett vitt begrepp som innefattar många olika reaktioner.

I morgon åker jag till Popadelica för Devotion. Jag ska skriva några liverecensioner, twittra lite, se cool ut... Det vanliga, alltså (haha).

Det skumma är att jag är nervös. Sjukt nervös. Jag har prestationsångest upp över öronen och jag fattar inte varför. Det är inte som att det är första gången jag skriver recensioner. Eller första gången jag twittrar. Eller första gången jag åker på festival ensam.

Allt detta har jag under kontroll. Ändå känner jag mig mer osäker än någonsin.

Det jag tänker göra nu är att a) vara förberedd på allt genom att ta med mig allt som kan vara bra att ha, b) försöka lita på att jag kommer att göra ett åtminstone lika bra jobb som jag alltid gjort tidigare och c) äta choklad.

Inga kommentarer: