torsdag 15 april 2010

Living the dream, whoo!

Jag har kommit till sans igen och insett att det är (musik)journalist och inget annat jag ska bli. Visst, det kommer att bli svårt och det skrämmer mig, men det får det vara värt. Det är min dröm och jag var en idiot som försökte sluta drömma den på grund av dåligt självförtroende.

Min preliminära plan:

1. Ace:a resten av svenskan.
2. Hitta en praktikplats i sommar som ger mig lite erfarenhet. (Ja, en obetald.)
3. Läsa (läs: ace:a) musikvetenskap i höst.
4. Göra högskoleprovet igen och få bättre resultat. (Låta bli att vara svimfärdig denna gång, med andra ord.)
5. Söka journalistprogrammet till vårterminen.
6. Komma in.
7. Ace:a alla terminer.
8. Erövra världen.

Inget kan gå fel! Eller... Mycket kan gå fel, men jag tänker stort och något får man säkert för det. Sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna, ni vet.

3 kommentarer:

Oscar sa...

Helt rätt, go go!

Elin sa...

Fett rätt, you go garl!

Anna sa...

Nämen! Jag ska (förhoppningsvis) också läsa musikvetenskap i Götet till hösten. Trevligt! :)