lördag 3 april 2010

Where did it all go wrong?

Jag älskar att plugga. Jag älskar att få gå på universitetet och plugga exakt det jag vill och ingen annan skit. Att lära mig saker är bland det bästa jag vet. Det låter ju överdrivet nördigt och så, men det är helt sant. Det är därför jag går på museum så ofta.

Trots allt detta funderar jag på om det inte hade varit bättre att samla ihop sig lite efter gymnasiet innan man fortsatte plugga. Att liksom hinna känna efter hur livet skulle kunna vara. Att organisera sig lite bättre och hamna på exakt rätt kurs och inte leva så stressat och inte bli deprimerad.

För att kunna göra det skulle man dock ha behövt jobbskills eller ett föräldrahem att flytta hem till. Det där lät ju lagom tragiskt, men det är inte det att jag inte har ett föräldrahem, jag har två till och med, jag kan bara inte bo i något av dem. Kattallergi och körkortslöshet sätter stopp för det. Så det är enbart mitt eget fel, om man nu kan anse att min allergi är självförvållad.

Nåväl. Nu är det som det är, och jag är inte ledsen över det jag har läst på något sätt. Jag önskar bara att möjligheten att göra något annat fanns. Typ vila. Jag är så trött.

Jag är ledsen att det här är en så gnällig blogg i dessa dagar. Jag förstår att det känns tufft, som läsare här är man ju van vid en viss standard liksom! Men vad kan jag säga. Jag mår dåligt och vill inte sluta blogga. Då kommer jag ur mitt "flow". Jag vill ha mitt "flow".

1 kommentar:

SynsInte sa...

Alla vill vi ju ha flow, det kommer, i takt med våren säkert!