fredag 23 april 2010

Personligt utrymme.

För ett par veckor sedan fick jag ett sms från okänt nummer där det stod "om du visar tuttarna bjuder jag på glass!".

Idag när jag stod i bankomatkön var det en tant som petade hårt på min röv för att jag skulle flytta på mig.

Senare, på bussen, betedde sig en bratkille som om min arm var en inredningsdetalj i bussen som han kunde luta sig på.

VAR FINNS RESPEKTEN?

Varför kan inte folk låta mig och min kropp vara I FRED? Exemplen ovan är bara de mest aktuella - det finns många fler. Jag blir så arg, trött och framför allt ledsen. Ser min kropp ut som ett skämt? Ser den ut som att det inte finns en själ inuti den? Syns den inte över huvud taget? Vad har de här människorna för problem?

Och det där med smset - vad är grejen? Varför skickades det till just mig? Finns mitt nummer i orätta händer, eller var det någon som skickade ett sånt sms till ett random nummer? I så fall - hur kan man göra det? Varför?

Jag vill aldrig mer gå ut. Eller ha på mobilen.

Inga kommentarer: