lördag 3 oktober 2009

Det regnar på mina fönster. Jag har vridit upp värmen på elementen. Trädens färger är snarare varma än friska. Som om det vore det mest naturliga i världen har jag återigen börjat lyssna på två artister som var hjältar för mig på högstadiet - Tori Amos och Stina Nordenstam. Det enda som stör mig är Spotify-reklamen för Florence + The Machine. Det korta klippet ur en väldigt störig låt bryter av lugnet väldigt effektivt.

Mina fötter fryser. Mitt huvud också, fast jag har en huvtröjs-huva på det. Den stora frågan som rör sig i min kalla skalle är varför folk har en sådan sjuk hybris att de tror att det går att förbättra låten Hallelujah, trots att det redan finns en bra originalversion (Leonard Cohen) och ett par fantastiska covers (Jeff Buckley och Rufus Wainwright).

Det skulle vara en perfekt dag för att författa storverk.
Synd bara att jag inte har någonting att säga.

Inga kommentarer: