tisdag 6 oktober 2009

Ett informativt inlägg.

Nu har jag en del jag bara måste skriva, så jag ska skriva ett nyhetsinlägg. Välkommen till "spännande eller på andra sätt viktiga händelser i mitt liv". Nu börjar vi.

1: Jag har fått mail från bokförlaget Natur & Kultur. De tyckte i likhet med mig själv att konceptet inte sticker ut tillräckligt i dagens debatt om jämställdhet. Dessutom garderade de sig med att förklara att ett sådant projekt inte skulle passa in i deras utgivning just nu. Ett par människor har framfört åsikter om att jag inte borde "ge upp" det här. Anledningen till att jag faktiskt borde det är att jag ville göra det här och vara banbrytande. Nu när jag vet att marken redan beträtts ser jag ingen poäng med att stövla på bara för att sätta min flagga där. Orka vara andra människan på månen, liksom.

2: Att sända radio är fantastiskt roligt! Min första sändning var nervös, svettig, fnissig och klumpig men ack så inspirerande. Det kan bara bli bättre! Jag känner att jag hittat världens bästa hobby.

3: Delkursen "Populärkultur" är extremt intressant. I synnerhet motsättningar mellan finkultur och "ful"-kultur. Jag lär mig saker, vilket känns som exakt vad jag alltid borde göra.

1 kommentar:

Cami sa...

I detta liv kommer man på ett eller annat vis alltid råka vara andra människan på månen. Nästa liv (om vi nu ska vara såna) blir du tredje, så jag menar.. bättre andra än tredje?

Nästa vecka får jag absolut inte missa eder radio! :'< Går den verkligen inte att efterlyssna på?