tisdag 6 oktober 2009

Sink or swim.

Idag har jag simmat. I en simhall.

Det kan ju låta enkelt. Det kanske ÄR enkelt för normala människor, men jag är som bekant allt annat än normal.

Först har vi det här med badkläder. De ska vara asexuella och kunna hålla bröst på plats (vilket få bikiniöverdelar gör, trots att det väl kan sägas vara deras egentliga syfte). Sedan ska man överleva att prova dem i lysrörsbelysning utan att vilja äta en miljon chokladbiskvier för att mildra sorgen över att se ut som en flodhäst.

Sedan har vi det här med nakenhet. Just det: omklädningsrummet. Rummet som var döden på högstadiet. Rummet där man byter om, duschar och är naken med andra - främmande - människor. Med tanke på vilken övertalningskampanj från Bullen det krävdes för att få mig att testa att sova naken - med mig själv - kan man lätt se hur det här är ångestframkallande.

Ja, allt handlar om kroppar. Ni kommer att bli glada av att få veta att jag idag övervann allt detta. Min kropp blev glad för att jag motionerade den. Således ett steg framåt både för min själ och min kropp.

Som Doris skulle ha sagt: Fortsätt simma, fortsätt simma.

3 kommentarer:

Oscar sa...

Så jävla rätt, kroppen ska ha sitt :)
Förresten, som Gustav Svensson säger: "Är magen glad, så är människan glad!"

Lever lite på det citatet! :)

Cami sa...

Oh my.. That IS brave!

Carrie sa...

i princip alltid trauma att simma, usch.

så,
well done, anna!! Hehe