tisdag 13 oktober 2009

Men måste du göra dig till ett offer?

I går natt drömde jag att jag skulle köpa en vegetarisk korv i ett korvstånd. Men när korvmannen lade ner korven i brödet blev den en kråka. Den levde. Han lade ner den levande kråkans kropp i brödet och virade vingarna runt hela paketet. Jag tog det och upptäckte att kråkan var för stark för att jag skulle kunna hålla i den. Mitt drömjag tänkte: "Åh nej, kråkan är för stark, det här kan jag ju inte äta." Alltså INTE "åh nej, det här är ett levande djur, det kan jag ju inte äta". Mycket, mycket underligt.

Idag har jag haft föreläsning om populärmusik. Det låter som en dröm, eller hur? Olyckligtvis var jag för trött och stressad för att orka sprudla av entusiasm som jag hade gjort alla andra dagar. Det är mycket just nu.

På den ljusa sidan ser vi dock att jag hängde med Anki i 20 minuter medan hon bytte tåg här i stan idag, samt förstås att Tora kommer hit i morgon och stannar några dagar.

Inga kommentarer: