måndag 19 oktober 2009

U Can't Touch This.

I lördags konstaterade jag och Tora (DILLEBESÖK I GÖTEBORG!) att nittiotalet är på väg tillbaka. Vi började dagen med en resa till ett Ullared mer packad med folk än vad jag någonsin har upplevt, och där observerade vi ett oroväckande högt antal jeanskjolar. För övrigt finns det nu bland alla småbutiker utanför själva feta Ullaredsaffären även en "erotik outlet". Där fanns det skumma grejer. Nedan ser vi hur taggad Tora var när vi köade för att komma in i affären.


På kvällen toppade vi det här med att besöka Haket, där det spelades 90-tal både uppe i baren och nere på dansgolvet. Uppe: 90-talsrock/pop. Nere: Eurodisco/radiohits. Det var sjukt jävla kalaskul! Som lågstadiedisco, fast på krogen. Som krogen utan Pokerface, ni vet. Åh, att dansa sig genomsvett till Aqua, Spice Girls, Freestyler (var det Boomfunk MC's de hette som gjorde den?), Drömhus och allt annat. Det var dessutom kul hur blandat folk som var där. Glamrockare, gothare, pretton, poppare, transor, trendisar... Mångfalden blomstrade, och alla kunde texten till Barbie Girl. Nedan ser vi hur taggad jag var innan vi gick ut.

Ja, här skulle det vara en bild på mig där jag gör tummen upp och har världens pokerface (ironiskt nog), men jag vet inte hur man roterar bilder på min dator så det blir inget av med det. Jag vet att du är ledsen.

Men 90-talet tillbaka, alltså. Det här öppnar för att Jarvis återupptar vanan att bära glänsande skjortor. Jag håller tummarna.

1 kommentar:

carrie sa...

håller. tummarna. hårt!


jag sitter barnvakt på fredag. tror att jag drar fram dvd:n då!!!