tisdag 18 augusti 2009

Filip Hammars pung igen.

Så jag läste i Metro häromveckan att det var värsta skandalen att Blondinbella inte tjänade så mycket pengar på sin blogg som hon hade gått ut med. Den skandalpyttiga summan var...
7000 i månaden.

Det motsvarar visserligen inte det heltidsjobb det verkar vara att upprätthålla sin image som Blondinbella, för att inte tala om de ointressanta blogginläggen då.
Men ändå.

När man tänker på att jag själv går minus på att producera texter som folk läser, är det inte utan att man blir lite småbitter. Tur att det är så roligt. Till exempel kan man i nya numret av Groove läsa en hel sida om mitt möte med Simon Norrsveden. Gör det. Det står om Filip Hammars pung i den.

Därför är det extra kul att jag i helgen upptäckte (med hjälp av Mattias wikipedianörderi, underbart) att jag är släkt med Filip Hammar. På långt håll, visserligen, men ändå. Vi tillhör båda släkten Hammar (samma som K.G.). Han Pålsjögrenen, jag Smålandsgrenen.

Det ni.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh
fint att simon-grejen äntligen är uppe! måste rusa nu, men ska läsa den innan det är läggdags, om den finns på nätet

hehe nice med hammar, förresten. du har det i blodet, showbiz! HE
/carrie

thehumuslayer sa...

"Fame and stardom, here we come!" - Anna Gustafssons sista ord innan hon blev uppmärksammad i internationell media.